به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شورای اسلامی شهر مشهد، علیرضا شهریاری در «چهارشنبه پاسخگویی» این هفته، با حضور در مرکز ارتباطات مردمی 137، پاسخگوی درخواستها، انتقادات، پیشنهادها و سئوالات شهروندان بود و در حاشیه این پاسخگویی 2 ساعته، اظهار کرد: طرح جامع و طرح های تفصیلی شهر مشهد بسیار قدیمی بوده و نیازمند بازنگری است؛ جمعیت شهر در حال افزایش بوده و چارهای جز ساخت و ساز مسکن نداریم که یا باید به صورت افقی شهر را توسعه داد و یا باید ساخت و سازها عمودی باشد که بنا شده است ساخت و ساز بیشتر از 7 طبقه در شهر صورت نگیرد لذا ناچار به توسعه افقی شهر و به دنبال آن، توسعه راه های ارتباطی هستیم.
وی خاطرنشان کرد: ما از ابتدای این دوره مدیریت شهری، با تشکیل کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس، به دنبال رفع مشکلات محدوده توس بودیم که اکنون با تصویب سند راهبردی توس در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور، به صورت رسمی، سه هزار و 600 هکتار از اراضی توس جزو شهر مشهد شد و حال بعد از 31 سال، می توانیم تحولات عظیمی را در این محدوده شاهد باشیم، این مهم گام بزرگی برای حل مشکلات آسفالت و آب افتادگی معابر و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و صدور پروانه ساختمانی برای ساخت و سازهای شهروندان و در مجموع، پاسخگویی به آنهاست.
رئیس کمیته نظارتی منطقه 12 ابراز امیدواری کرد که شهرداری بتواند در ادامه راه بدون مانع، به ارائه خدمات در این محدوده بپردازد و شهرسازی نوین نیز در توس حاکم شود.
شهریاری در ادامه به تشریح اهمیت مرکز 137پرداخت و گفت: اگر ما وظیفه اصلی خود را پاسخگویی به موقع و مناسب به درخواستهای مردمی 137 قرار دهیم، مراجعات شهروندان به شهرداری و به تبع آن، سفرهای درون شهری کاهش می یابد.
وی در پایان تاکید کرد: باید مردم به این احساس برسند که در شهرداری و روابط عمومی آن، مرکزی به نام 137 وجود دارد که اگر کوتاهی و یا مشکلی را در بخشی از شهر یا شهرداری مشاهده کردند، میتوانند با این مرکز ارتباطات مردمی تماس گرفته و مطمئن باشند در سریع ترین زمان، مشکل آنها پیگیری شده و از مرجع مربوطه، پاسخ مشکل و زمان حل این مشکل دریافت و به شهروند اعلام می شود، عملا 137 بهترین پل ارتباطی میان شهروندان و مدیریت شهری است.